15 LAT DOŚWIADCZENIA
Infis
Fleet
System monitorowania GPS pojazdów i wsparcia procesów logistycznych, dla firm transportowych, flot handlowych, oraz operatorów logistycznych.
Analyst
15 LAT DOŚWIADCZENIA
Uproszczona wersja Infis Fleet Analyst, na urządzenia z systemami Android oraz iOS. Oferuje ograniczony dostęp do funkcji głównych systemu jak np. raporty.
Infis
GPS
Mobile
15 LAT DOŚWIADCZENIA
Aplikacja dla kierowców na urządzenia z systemem Android/iOS, do weryfikacji poprawności wysyłania danych do systemów eTOLL i SentGEO.
Infis
PUESC
Mobile
15 LAT DOŚWIADCZENIA
Aplikacja na urządzenia z systemem Android, do komunikacji, obsługi zleceń i wymiany danych, np. skanów dokumentów, pomiędzy kierowcą i spedytorem.
Infis
Truck
Communicator
Eco-driving
Wybrane modele rejestratorów GPS umożliwiają monitorowanie parametrów pracy pojazdu wykorzystywanych do oceny techniki jazdy kierowcy, czyli tzw. eco-drivingu. W podstawowym zakresie dla samochodów osobowych rejestrowane są: aktywność stacyjki, prędkość obrotowa silnika, napięcie instalacji elektrycznej, poziom paliwa w zbiorniku, hamowania i przyspieszenia oraz prędkość jazdy. Ocena odbywa się w punktacji ECO od 0% do 100%. Wyniki z poszczególnych przejazdów uzupełnione są o wskazania na wykresach. W celu dokonania oceny pracy skrzyni biegów porównywane są np. prędkość jazdy z prędkością obrotową silnika. W samochodach ciężarowych, dzięki rejestracji danych z magistrali komunikacyjnej FMS pojazdu, system do oceny wykorzystuje dodatkowe dane. Są to numer biegu, efektywność pracy silnika, ilość i moc naciśnięć hamulca, użycie hamulca górskiego i praca silnika poza optymalnym zakresem obrotów.
Rozliczanie przejazdów służbowych i prywatnych
Infis Fleet Analyst, po odpowiedniej konfiguracji, umożliwia rejestrowanie tras przejazdów w dwóch trybach, prywatnym i służbowym. Do wskazywania trybu jazdy wykorzystywany jest przełącznik elektryczny podłączony do rejestratora GPS zainstalowanego w pojeździe lub systemowy kalendarz pracy. Przełącznik trybu jazdy może działać automatycznie, gdy jest nim np. czytnik identyfikatorów personelu. W takim przypadku jazda służbowa naliczana jest w czasie, w którym do czytnika włożony jest identyfikator kierowcy prowadzącego pojazd. Wykorzystując kalendarz systemowy zarządca floty może podzielić przejazdy na prywatne i służbowe ze względu na czas, w którym zostały zarejestrowane. W godzinach pracy naliczana jest jazda służbowa, a po godzinach pracy, gdy samochód nie powinien być używany, naliczana jest jazda prywatna. Aby ułatwić analizowanie tras i rozdzielić w raporcie przejazdy służbowe od prywatnych, oznaczone są one różnymi kolorami.
Monitorowanie tras przejazdów
Rejestrator GPS z fabrycznymi ustawieniami przesyła dane z pojazdu do systemu, co 60 sekund i/lub co każde przebyte 300 metrów, i/lub co każdą zmianę kierunku jazdy o minimum 30 stopni. Częstotliwość nadawania lokalizacji i pozostałych danych może być dowolnie konfigurowana, a minimalne interwały czasowe mogą wynosić nawet 1 sekundę. W raportach dane tras uzupełnione są informacjami o przebiegu, ilości zużytego paliwa itp., w zależności od rodzaju danych odczytywanych z komputera pokładowego pojazdu. Trasa przejazdu wraz z postojami może być również monitorowana w czasie rzeczywistym. W module mapowym rozpocznie się w miejscu, w którym nastąpiło ostatnie włączenie stacyjki pojazdu i będzie na bieżąco dorysowywana zgodnie z trasą, którą pokonuje pojazd.